טיפולים תקופתיים - מתי עורכים אותם, אילו בדיקות נדרשות, מדוע ומי דורש אותן. וגם: טיפולים לקראת מכירת הרכב או השבחתו – למה זה כדאי, איך נדע אילו טיפולים נדרשים ואיך ואיפה ממסי נכנסת לתמונה
שתי תחנות חשובות בחייו של הרכב שלכם הן שגרת התחזוקה השוטפת שלו – הנדרשת על פי היצרן וההכנה לקראת מכירה או השבחה. מרכזי השירות של ממסי מספקות עבור הלקוח מעטפת שעוזרת לכם להתמודד בהצלחה עם שתי המשימות, להבין מהם הטיפולים הנדרשים בכל אחת מהן, מתי צריך לבצע אותן ומה הפעולות שעליכם לעשות.
טיפולים תקופתיים
טיפולים תקופתיים לרכב נחלקים לכמה סוגים ונדרשים על ידי יצרני הרכב, כמפורט בטבלת הטיפולים לרכב של כל יצרן.
בגדול, אנחנו מדברים על שלושה סוגי טיפולים:
טיפול תקופתי רגיל: טיפול זה, שנקרא פעם טיפול 10,000, הורחב במכוניות החדשות יותר לטיפול המתבצע כל 15,000 או אף 30,000 קילומטרים. במבט על לוח השנה, מומלץ לבצע טיפול תקופתי רגיל לפחות פעם בשנה.
הטיפול התקופתי הרגיל מתחלק לטיפול קטן, שבו מוחלפים חלקים ונוזלים ברכב, בין השאר שמן המנוע, פלאגים, מסנני אוויר ומסנן השמן; וטיפול בינוני שבו יוחלפו נוזל קירור, נוזל בלם, מצתים ועוד - לפי הצורך והחלטת המוסך.
בדיקת חורף: בדיקת של הבלמים, הצמיגים, התאורה והמגבים במעבר לעונה החורפית.
טיפול גדול: מתבצע בתדירות של פעם בארבע שנים, או כל 120,000 קילומטרים. כולל בדיקת צמיגים, החלפת רפידות ודיסקיות, ובדיקת תקינות פנסים ואורות בפנים הרכב.
כל טיפולי הרכב לא רק נדרשים על ידי יצרני הרכב, אלא מהווים תנאי לתוקף אחריות היצרן. במידה ולא ביצעתם טיפולי רכב על פי טבלת טיפולים לרכב בספר הרכב או באתר היצרן, אתם עלולים לאבד את האחריות על הרכב.
עם זאת, אחריות היצרן היא ממש לא הסיבה היחידה להקפיד על טיפולים תקופתיים לרכב במועדם. עוד לפניה ברשימה ממוקמת כמובן בטיחות הנוסעים ברכב: הזנחת טיפולים עלולה לגרום לתקלות וכשלים מכאניים, חשמליים ואחרים, שעלולים לסכן חיים. דחיה של תיקון תקלות כאלו ואחרות, הנגרמת כתוצאה מפסיחה על טיפולים תקופתיים, עלולה להיות יקרה מאוד ולחייב בסופו של דבר תיקונים גדולים ומורכבים. מעבר לכך, טיפול רכב שנתי חשוב לשמירה על ערך הרכב ועל מניעת בלאי מקודם במערכות מרכזיות כמו חשמל, היגוי, בלמים, מיזוג אוויר ועוד.
ממסי, חברת שירותי הדרך והגרירה הוותיקה בישראל, מפעילה 8 מרכזי שירות בפריסה ארצית המשמשים כמוסכי ONE STOP SHOP לעולם הרכב. לצד טיפולים שוטפים כמו צמיגים, מולטימדיה, בלמים, מנוע ועוד, ממסי מספקת במוסכים המורשים שלה טיפולי רכב תקופתיים בהתאם להנחיות יצרני הרכב.
חשוב לדעת: על פי החוק בישראל, ניתן לבצע טיפולי רכב תקופתיים בכל מוסך מורשה לבחירת הלקוח ולאו דווקא במוסך היבואן, שם המחירים בדרך כלל גבוהים יותר. טיפולים תקופתיים במוסכי ממסי יהיו חלק מפתרון מלא ושלם, לרכב שלכם. הם ישמרו על אחריות היצרן ויחסכו לכם תשלומים מיותרים. במידת הצורך תוכלו לבצע במוסכי ממסי גם טיפולים מורכבים יותר כמו החלפה של רכיבים מכנים גדולים (מנוע וגיר). ONE STOP SHOP, כבר אמרנו? היתרון הגדול הזה בא לידי ביטוי, כפי שנראה מיד, גם בשלב הבא.
הכנת הרכב למכירה
טיפול לפני מכירת רכב הוא סיפור שונה: כאן אנחנו לא פועלים על פי דרישת היצרן, אלא כדי להשביח את ערך הרכב שלנו ולקדם את מכירתו במחיר הולם ומשתלם. כדי לעשות זאת עלינו לנקוט כמה פעולות שישפרו את מראה הרכב, כמו פחחות, צביעה והחלפה של חלקים חבוטים או שבורים.
זו העת גם לשקול שדרוג במערכות הסאונד, הריפוד בפנים הרכב וכמובן - המעטפת. רכב שרוט, חלוד ו/או חבוט ומצולק, עם חלקי פלסטיק דהויים, עלול להרחיק קונים או לגרום להם לדרוש הפחתה במחיר. כחלק מתהליך ההכנה למכירה, כדאי בין השאר להחליף מגבי שמשות בלויים, לבדוק שאין שברים או כתמים עכורים במראות ולהעלים פגיעות בפגושים או בדלתות הרכב. זה גם הזמן להחליף את השטיחונים והריפודים בתוך הרכב, במיוחד אם יש כתמים שאי אפשר להסיר או חלילה חורים מאפר סיגריות.
מבחינה מכנית, חשמלית ומחשובית, כדאי להכניס את הרכב למוסך מורשה של חברה עתירת ניסיון כמו ממסי, כדי לבדוק ולטפל במידת הצורך במנוע, בבלמים, בבולמי זעזועים, מערכת היגוי, מערכת חשמל, מצבר, מערכת מחשוב, לוח בקרה, רדיאטור, אגזוז, מערכת ההילוכים ועוד.
בממסי נצבר ניסיון עצום בהכנת רכבים למכירה; בהשבחת רכבים - העלאת ערך באמצעות טיפול מכני וקוסמטי; והשבה לקדמות - מונח מתחום הביטוח המתאר את התהליך שבו רכב מוחזר למצבו הקודם לאחר תאונה או נזק, בהתאם להתחייבות חברת הביטוח.
תהליך ההשבה לקדמות מתחיל בהערכת נזק והמלצה לתיקונים על ידי שמאי רכב, אישור התיקונים על ידי חברת הביטוח, ביצוע התיקונים על ידי אחד המוסכים המורשים של ממסי, בדיקת איכות שהרכב אכן הוחזר למצבו הקודם, לפני התאונה - והחזרת הרכב לבעליו.
בממסי, תהליכי ההכנה למכירה, השבחה והשבה לקודמו מתחילים תמיד במעבר משותף של נציג המוסך והלקוח על הרכב, כשהלקוח מפרט כל מה שמפריע לו בעין. איש המקצוע ממליץ בשלב זה על תיקונים נוספים לפגמים שעלולים להפריע לקונים פוטנציאליים. בסיום התהליך מתקבלת החלטה על מה לעבוד והלקוח מקבל לידיו הצעת מחיר שקופה, ברורה ולא "מתגלגלת". השלב הבא, העבודה עצמה, מתבצע רק באישור הלקוח ומתוך מגבלות התקציב שלו. שלב זה עשוי לכלול שילוב של פחחות, צבע, ליטוש פנסים וכמובן - תיקונים מכניים וחשמליים לשיפור מצב הרכב.
השורה התחתונה
מחפשים מוסך מורשה אמין ומקצועי לטיפולי רכב תקופתיים? רוצים להכין את הרכב למכירה, להשביח את ערכו או להשיב אותו למצבו הקודם אחרי תאונה ונזק? רשת מרכזי השירות והמוסכים המורשים של ממסי מציעה לכם פתרון הוליסטי, ONE STOP SHOP, המושתת על שלוש מחלקות מקצועיות שמכסות כל צורך בעולם הרכב: מכונאות, פחחות וצבע ודיאגנוסטיקה. כל זאת, בפריסה ארצית, עם סניפים בירושלים, חיפה, באר שבע, ראשון לציון, אשדוד, נתניה, פתח תקוה ומעוין שורק.
Comments